عربستان شهر ۱۰۰ میلیارد دلاری می‌سازد

عربستان سعودی در صدد احداث کلان‌شهری است که ساخت آن۱۰۰ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت. این شهر باید تا سال ۲۰۳۵ سکونتگاه دو میلیون نفر شود و ساخت ‌آن به اتمام رسیده باشد. “فهد الرشید”، مدیر عامل “شهر اقتصادی عمار”، شرکت مسئول پروژه شهر جدید در حاشیه همایش مجمع جهانی اقتصاد در اردن در …

عربستان سعودی در صدد احداث کلان‌شهری است که ساخت آن۱۰۰ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت. این شهر باید تا سال ۲۰۳۵ سکونتگاه دو میلیون نفر شود و ساخت ‌آن به اتمام رسیده باشد.

“فهد الرشید”، مدیر عامل “شهر اقتصادی عمار”، شرکت مسئول پروژه شهر جدید در حاشیه همایش مجمع جهانی اقتصاد در اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر ساخت این شهر را تأیید کرد.

این شهر نوپا که “شهر اقتصادی ملک عبدالله” نام دارد قرار است در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال جده، پایتخت اقتصادی عربستان در کرانه دریای سرخ ساخته شود.

هدف از احداث این شهر ایجاد تقاطعی اصلی برای تسهیل امور تجارتی و تدارکاتی در حاشیه دریای سرخ است. الرشید گفت، سازندگان می‌خواهند با ساخت این شهر منطقه‌ای بسازند که قرار است به “بزرگ‌ترین بازار توسعه‌” جهان تبدیل شود.

به گفته وی، بندر این شهر جدید که قرار است سالانه پذیرای دو میلیون و ۷۰۰ هزار کانتینر باشد باید روزی به یکی از ۱۰ بندر بزرگ دنیا تبدیل شود.

فهد الرشید، مدیر عامل “شهر اقتصادی عمار” عنوان کرد، قرار است طبق خواست شرکت‌های سازنده، پارک‌های صنعتی، بیمارستان‌ها، مدارس و حتی زمین‌های گلف در شهر ساخته شود. اما به گفته وی، سخت‌ترین قسمت کار اجرایی کردن اولین مرحله این پروژه است.

الرشید افزود: به محض آن که این قدم برداشته شود، دیگر هیچ مرزی برای بالا رفتن وجود ندارد و ما در حال حاضر در همین مرحله آغازین قرار داریم.

طبق برنامه تا سال ۲۰۲۰ باید شهر اقتصادی ملک عبدالله ۵۰ هزار نفر را در خود جا داده و ۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده باشد. تا آن زمان ۲۵ درصد شهر باید ساخته شده باشد. همچنین برنامه‌ریزی شده که اتوبانی به سوی جده، مکه و مدینه احداث شود.

“شهر اقتصادی عمار” شرکت تابعه شرکت املاک عمار در دبی، سازنده برج خلیفه، بلندترین ‌آسمان‌خراش جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا