نگرانی دولت از پارازیت و وضعیت مبهم آن

دکتر معصومه ابتکار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در ورود به بحث آثار زیست محیطی امواج، اقداماتی را برای توانمندسازی در بحث نظارت انجام می دهد و این رویکردی است که دولت یازدهم با جدیت پیگیری می کند. البته در دولت هشتم اقداماتی صورت گرفت که ناتمام ماند. ابتکار گفت: این دولت از ابتدای روی …

دکتر معصومه ابتکار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در ورود به بحث آثار زیست محیطی امواج، اقداماتی را برای توانمندسازی در بحث نظارت انجام می دهد و این رویکردی است که دولت یازدهم با جدیت پیگیری می کند. البته در دولت هشتم اقداماتی صورت گرفت که ناتمام ماند.

ابتکار گفت: این دولت از ابتدای روی کار آمدن به این موضوع توجه داشته و به این منظور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگروهی تشکیل شد و طی بررسی ها و جلساتی یک متن مشترک تهیه شده است.

وی افزود: این که موضوع را به تشویش اذهان عمومی تبدیل کنیم فایده ای ندارد، اما باید موضوع پیگیری شود و دولت یازدهم نیز در این زمینه باید شفاف پاسخگو باشد و یا آنکه اعلام کند از حیطه نظارت دولت خارج کرده اند و اختیاراتی ندارد.

ابتکار با بیان اینکه قطعا سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر این موضوع خواهد بود، درخصوص اعلام اعداد و رقم نتایج پایش ها در مورد پارازیت ها نیز گفت: کمیته ای خاص بحث پارازیت ها تشکیل شد و پایش هایی را انجام داد، اما در همان زمان اعلام کرد به دلیل عدم قطعیت و نامشخص بودن تعداد مراکز و محل ها نمی توان اعداد و رقم را با قطعیت اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در آن زمان آقای واعظی که مسئولیت را در کمیته به عهده داشتند اعلام کردند در این موضوع نگرانی دارند و این امر باید تحت کنترل باشد.

به گفته رییس سازمان محیط زیست، در مسئله پارازیت ها وزارتخانه های ارتباطات و وزارت بهداشت مسئولیت دارند اما ابهامی که در مسئله هست کار را به اینجا رسانده است.

دکمه بازگشت به بالا