راه‌اندازی ۱۹ سایت BTS در اردبیل

به گزارش خبرنگار موبنا، “یاور محمد حسینی” صبح امروز در جریان بازدید از مراحل اجرایی سایت بی‌.تی‌.اس در محور اردبیل – سرچم اظهار داشت: ما با این عملیات زیرساختی در حوزه ارتباطات که اقدام به اتصال تمام شهرهای استان در قالب فیبر نوری کردیم موفق شدیم به صورت رینگ تمام شهرهای استان اردبیل را با …

به گزارش خبرنگار موبنا، “یاور محمد حسینی” صبح امروز در جریان بازدید از مراحل اجرایی سایت بی‌.تی‌.اس در محور اردبیل – سرچم اظهار داشت: ما با این عملیات زیرساختی در حوزه ارتباطات که اقدام به اتصال تمام شهرهای استان در قالب فیبر نوری کردیم موفق شدیم به صورت رینگ تمام شهرهای استان اردبیل را با یک ظرفیت مناسب از لحاظ ارتباطی به هم متصل کنیم.
وی افزود: ظرفیت توسعه شبکه در این دو سال به نسبت سال‌های گذشته ۴۰ برابر افزایش یافته است به طوری که ما در این سال‌های اخیر موفق شدیم ظرفیت بین انتقالی خود را تا ۶ میلیون کانال افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل دلیل اصلی این توسعه‌یافتگی فراتر از ظرفیت استان را آینده‌گری در بخش توسعه مخابرات و ارتباطات نوین اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در سال‌های آینده توسعه ارتباطات بر اساس مدل نسل چهارم اتفاق می‌افتد ما سعی‌مان را به کار گرفتیم به این توان و ظرفیت در مسیر توسعه همه‌جانبه بیش از گذشته کمک کنیم.
محمد حسینی برخورداری تمام جاده‌های استان اردبیل را از پوشش تلفن همراه یادآور شد و عنوان کرد: به غیر از محور اردبیل – سرچم که ۱۰ درصد آن از پوشش مناسب برخوردار نیست در بقیه مسیرها و محورهای مواصلاتی استان سعی شده با نصب سایت‌های بی.‌تی.‌اس آنتن‌دهی تلفن‌ها فراهم شود.
این مسئول گفت:‌ بر اساس ارزیابی‌ها در محور اردبیل – سرچم نیاز به ۱۹ سایت بی.‌تی.‌اس بوده که هر سایت ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته ما تا ۳.۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم تا این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم که تاکنون ۹۰ درصد این پوشش در جاده پرتردد استان اردبیل محور معروف اردبیل – سرچم اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ادامه داد: ۱۰ درصد باقیمانده مربوط به مسیرهای مابین تونل‌ها است که در صورت نیرورسانی ما سایت‌هایمان را روشن خواهیم کرد تا پوشش جاده‌ای به شکل کامل اتفاق بیفتد.
محمد حسینی یادآور شد: امیدواریم در دو سه ماه آینده با روشن شدن این سایت‌ها بعد از نیرورسانی بتوانیم به شکل پیوسته تقویت ارتباطات تلفن همراه را در این مسیر شاهد باشیم.
وی در پایان سخنان خود وجود ۱۲ تونل و ۴ کیلومتر مسیر داخل این تونل‌ها را یادآور شد و گفت: به عنوان زیرساخت اصلی در توسعه ارتباطات اعم از تلفن همراه و واگذاری اینترنت تکمیل فیبر نوری است که در استان اردبیل به صورت رینگ اتفاق افتاده و تاکنون موفق شدیم بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری را اجرایی و عملیاتی کنیم.
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا