نگاهی به مشخصات فنی گوشی پرفروش هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی Huawei Ascend G730 هوآوی دارای صفحه نمایش بزرگ ۵.۵ اینچی از نوع IPS LCD است که بر همین اساس می‌توان این محصول را در لیست فبلت ها دانست. این صفحه نمایش رزولوشن خوب ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل دارد که معادل با تراکم پیکسلی ۲۰۰ppi می گردد. یک پردازنده‌ی ۴ هسته …

به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی Huawei Ascend G730 هوآوی دارای صفحه نمایش بزرگ ۵.۵ اینچی از نوع IPS LCD است که بر همین اساس می‌توان این محصول را در لیست فبلت ها دانست.
این صفحه نمایش رزولوشن خوب ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل دارد که معادل با تراکم پیکسلی ۲۰۰ppi می گردد.
یک پردازنده‌ی ۴ هسته ای از نوع Cortex A7 برای این اسمارت فون در نظر گرفته شده که قادر است دستورات را با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز پردازش کند.
در کنار این پردازشگر قدرتمند، رم یک گیگابایتی بر روی چیپ ست G730 قرار گرفته که کاملا مناسب است.
حافظه‌ی داخلی این گوشی ۴ گیگابایت است که کاملا برای هر کاربری کم است.
پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی microSD هم مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر در G730 آورده شده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی این گوشی را افزایش دهید و نگرانیتان بابت کم بودن حافظه داخلی را برطرف سازید.
همچنین شرکت هواوی برای این تلفن هوشمند خود از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت (به عنوان دوربین اصلی) و یک دوربین VGA در جلو (به عنوان وب کم) استفاده کرده است.
اندازه‌ی تصاویر دوربین اصلی این محصول، ۲۵۹۲ در ۱۹۴۴ پیکسل است که کیفیت نسبتا خوبی را به همراه دارد و نسبت به گوشی‌های قبلی همین شرکت نظیر G610 بهتر شده است.
قابلیت چشمگیر دوربین این گوشی مربوط به فیلم‌برداری آن است که می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p معادل با FullHD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.
از لحاظ سیستم عاملی، G730 یک گوشی نسبتا به روز است و به نسخه‌ی ۴.۳ اندروید مجهز است.
همچنین رابط کاربری مخصوص این شرکت به عنوان پوسته ای برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده است.
در آخر یک باتری نسبتا ضعیف با توان ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی برای این هوشمند استفاده شده که می‌تواند تا ۲۰۰ ساعت در حالت استندبای شارژدهی کند.
باید گفت که G730 از نظر امکانات راضی کننده باشد اما چیزی که سبب می‌شود تا کاربران در خرید این اسمارت فون وسوسه شوند، قیمت بسیار مناسب آن است.
قابلیت از بین بردن نویز و سر و صداهای اضافی با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه‌ای بهتر ، دارای SNS بصورت یکپارچه، سازمان دهنده (Organizer)، قابلیت نمایش مستندات (Document viewer)، قابلیت نمایش و ویرایش عکس ها (Photo viewer/editor)و Voice memo/dial از دیگر امکانات تعبیه شده در این گوشی محسوب می شود.
از مزایای این گوشی هوآوی می توان به صفحه نمایش بزرگ با اندازه‌ی ۵.۵ اینچی، پشتیبانی از دو سیمکارت به طور همزمان، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا ۳۲ گیگابایت و قیمت مناسب اشاره کرد.
همچنین حافظه‌ی داخلی پایین و باتری با عملکرد نسبتا ضعیف از معایب این گوشی محسوب می شود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا