بازی های آنلاین و معایب آن

صدها میلیون علاقمند به انجام بازی های آنلاین در سراسر جهان حضور دارند که از افراد کم سن و سال و نوجوانان تا بزرگسالان را شامل می شوند. از طریق رایانه و کنسول های بازی های ویدئویی می توانید فهرستی از دوستان خود ایجاد کرده و هنگامی که آنلاین هستند برای انجام بازی های چند …

صدها میلیون علاقمند به انجام بازی های آنلاین در سراسر جهان حضور دارند که از افراد کم سن و سال و نوجوانان تا بزرگسالان را شامل می شوند. از طریق رایانه و کنسول های بازی های ویدئویی می توانید فهرستی از دوستان خود ایجاد کرده و هنگامی که آنلاین هستند برای انجام بازی های چند نفره از آنها دعوت کنید.
بسیاری از بازیکنان، بازی های آنلاین را مکانی مناسب برای سرگرمی و معاشرت با دیگران عنوان می کنند که دوستان صمیمی آنها در دنیای واقعی و یا افرادی که تنها در فضای مجازی با آنها آشنا هستند را در بر می گیرند.
بازی های آنلاین می توانند سرگرمی فوق العاده ای برای همه در هر سنی محسوب شوند. دوستان و اعضای خانواده می توانند با هم یک تیم تشکیل داده و از این رو، بازی آنلاین می تواند گزینه خوبی برای ملاقات با افراد دیگر باشد. اما نگرانی هایی نیز درباره بازی های آنلاین وجود دارند که توجه به آنها به ویژه اگر کاربر کودکی و کم سن و سال باشد، اهمیت بیشتری می یابند.
اعتیاد به بازی های آنلاین
بازی های آنلاین بر این اساس طراحی می شوند که تا حد ممکن بیشترین بازیکن آنلاین را جذب کرده و احساس واقعی موفقیت پس از نبردی سخت را ایجاد کنند. این مساله به بازیکنان انگیزه داده و همچنین جنبه سرگرمی بازی ها را تقویت می کنند. اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی زمان مناسب برای خاتمه بازی و خروج از فضای مجازی را تشخیص نداده و به بازی های آنلاین معتاد می شوند.
در حقیقت، نقطه قوت بازی های آنلاین که ویژگی سرگرم کننده و جذاب بودن است می تواند به عاملی نگران کننده و اعتیاد آور مبدل شود. هنگامی که با دوستان واقعی خود مشغول انجام بازی های آنلاین هستید، این وسوسه و انگیزه برای ادامه بازی بیشتر تقویت می شود که شانس اعتیاد به بازی آنلاین را افزایش می دهد.
images

بر همین اساس، استراحت های منظم و برخورداری از زندگی فعال در دنیای واقعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به عنوان والدین و یا فردی که وظیفه مراقبت از یک بازیکن جوان را بر عهده دارد، اعمال برخی محدودیت ها درباره مدت زمانی که وی می تواند به بازی آنلاین بپردازد همانند مدت زمانی که می تواند صرف تماشای تلویزیون کند، اقدامی موثر است. کنسول های بازی های ویدئویی مجهز به تنظیمات کنترل والدین هستند که بر اساس آنها می توانید مدت زمان استفاده از این دستگاه ها را برای کودکان محدود کنید.
اعتیاد به بازی آنلاین یک اصطلاح پزشکی نبوده و در تعریفی ساده به معنای بازی کردن بیش از اندازه – مقدار آن به دیدگاه شما درباره بازی های آنلاین بستگی دارد – است. از این رو، تا زمانی که اقدام های ساده احتیاطی را انجام می دهید، هیچ دلیل وجود ندارد که همه از بازی کردن، دوست یابی لذت نبرند.
بازی

محتوای نامناسب
همانند فیلم ها، بازی هایی که به صورت تجاری برای رایانه ها و کنسول های بازی های ویدئویی منتشر می شوند دارای رده بندی سنی هستند. این رده بندی نشان می دهد چه میزان خشونت، گفتار زشت و نامناسب و تم های بزرگسالانه شامل آن بازی می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که نظارت همیشگی بر محتوای آنلاین امکان پذیر نبوده و به عنوان مثال، بازیکنان ممکن است با نظراتی توهین آمیز و مطالبی نامناسب طی بازی مواجه شوند.
اگر فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شده است تا برخی بازی های خاص را انجام دهد، همچنان باید هنگام انجام بازی های ویدئویی و آنلاین بر آنها نظارت داشته باشید. به جای آن که فرزندتان با افراد غریبه بازی کند، سعی کنید با دوستانی که در دنیای واقعی آنها را می شناسد، این کار را انجام دهد. اگر بازیکنان دیگر رفتار نامناسبی دارند به طور معمول می توانید این شرایط را به تولیدکننده بازی و یا کنسول بازی ویدئویی گزارش کنید. بر همین اساس، آنها بررسی های بیشتری انجام داده و امکان دارد فرد متخلف از انجام بازی آنلاین منع شود.
کنسول های بازی های ویدئویی دارای تنظیمات کنترل والدین هستند که می توان از آنها برای کنترل محتوایی که کودکان در فضای مجازی به آنها دسترسی دارند، استفاده کرد.
این نکته را به خاطر بسپارید که افراد جوان بیشتر به بازی آنلاین پرداخته و از این رو، بازی‌ها می توانند به مکان مناسبی برای افرادی که در پی بهره برداری و سوء استفاده از کودکان هستند، مبدل شوند. در نتیجه، پیش از آغاز بازی به خوبی خود را آماده کرده و بر فعالیت فرزندتان نظارت کنید تا از ایمنی وی در فضای مجازی اطمینان حاصل کنید.
فشارهای جسمانی
استراحت های کوتاه هنگام انجام بازی های آنلاین در طولانی مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. پس از هر ۴۵ دقیقه یا یک ساعت بازی باید ۱۰ دقیقه استراحت کنید تا چشم ها و دست های شما به آرامش برسند. این وقت استراحت برای پیشگیری از بروز سردرد و فشار بیش از اندازه به چشم ها و دست ها ضروری است.
بازی های آنلاین

امنیت
همانند گزینه های دیگر ارتباطات آنلاین، هنگام انجام بازی های آنلانین نیز باید نسبت به آن چه که به اشتراک می گذارید، توجه ویژه ای داشته باشید. نباید از جزئیات واقعی درباره خود برای ساخت پروفایل و یا آواتار آنلاین استفاده کنید. اگر به یک بازی چند نفره ملحق شده اید که بازیکنان دیگر را نمی شناسید نسبت به اطلاعاتی که درباره خود به دیگران می دهید، دقت کنید.
اگر با تلفن همراه خود مشغول بازی آنلاین هستید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از بازی ها ممکن است از ویژگی ردیابی ماهواره ای تلفن همراه برای نشان دادن موقعیت مکانی شما در دنیای واقعی استفاده کنند.
روابط اجتماعی
یکی از معایب بازی های آنلاین فقدان ذاتی ارتباطات چهره به چهره افراد است. همان گونه که پیش از این اشاره شد دنیای بازی های آنلاین برای بسیاری اعتیادآور بوده که این مساله می تواند نادیده گرفتن روابط شخصی و زندگی خانوادگی به منظور انجام بازی های آنلاین را در پی داشته باشد.
هزینه
بسیاری از بازی های آنلاین رایگان بوده و بازی های پولی نیز بسیار کم هزینه محسوب می شود. از این رو، تا زمانی که به اینترنت پر سرعت پهن باند دسترسی دارید می توانید ساعات متمادی به انجام بازی های آنلاین مشغول باشید. در حقیقت، هزینه بازی های آنلاین شمشیری دو لبه است که هم می تواند از مزایا و هم معایب آنها محسوب شود.

?????????????????????????????????????????????????????????
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا