بستن راه‌های آسیب فناوری‌های نوین مخابراتی

به گزارش خبرنگار موبنا، آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: در عین حال این فناوری‌ها تیغ دولبه هستند و می‌توانند به ابزاری برای تخریب تبدیل شوند، بنابراین استفاده صحیح از منافع و بستن راه‌های آسیب و ضررشان امری ضروری است. این مرجع تقلید با بیان اینکه باید این فناوری‌ها را چنان …

به گزارش خبرنگار موبنا، آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: در عین حال این فناوری‌ها تیغ دولبه هستند و می‌توانند به ابزاری برای تخریب تبدیل شوند، بنابراین استفاده صحیح از منافع و بستن راه‌های آسیب و ضررشان امری ضروری است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه باید این فناوری‌ها را چنان در اختیار جامعه گذاشت که راه سوء استفاده بسته شود، گفت: چنانچه بدون کنترل، شاهد حضور فناوری در بین همگان باشیم، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: به ویژه اگر دستی از خارج، پشت پرده سوءاستفاده‌ها باشد کنترل و جلوگیری از آسیب‌های فناوری بیش از پیش ضروری خواهد بود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه امروز تلفن‌های همراه می‌توانند به ابزاری برای جاسوسی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: کسانیکه دارای تلفن همراه متصل به اینترنت باشد، تمام اطلاعات‌شان در معرض خطر است.
این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: انتقال اطلاعات تلفن‌های همراه به وسیله برخی اعمال جاسوسی به خارج از کشور کار آسانی است و همگان هم به مباحث امنیتی توجه ندارند بنابراین باید اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام داد.
وی با اشاره به برخی آسیب‌های جسمی ناشی از استفاده فناوری‌های نو و با تاکید بر بررسی دقیق آسیب‌های این فناوری‌ها و به حداقل رساندن آنها گفت: باید راهکارهای این امر را به مردم آموزش داد و اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه داشت.
این مرجع تقلید در ادامه به بی‌توجهی برخی افراد در استفاده بی رویه از تلفن همراه پرداخت و افزود: این اشخاص حتی پشت فرمان اتومبیل، با گوشی تلفن همراه صحبت می‌کنند یا مشغول استفاده از اینترنت هستند که باید فرهنگ‌سازی صحیح در این زمینه انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: اسلام بر استفاده صحیح از هر ابزاری تاکید دارد که بهره‌گیری از فناوری‌های نوین هم در همین چارچوب می‌گنجد.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در خاتمه به موضوع افزایش قیمت خدمات مخابراتی اشاره کرد و افزود: باید مردم را توجیه کرد که آیا بالا بردن قیمت‌ها یک ضرورت بوده یا نوعی بهره‌برداری بیشتر است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا