توسعه ۴۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در گیلان

به گزارش خبرنگار موبنا، سیروس رضایتی امروز با اشاره به اهمیت زیرساخت ارتباطی برای گیلان اظهار کرد: زیرساخت ارتباطی مجموعه امکاناتی است که گیلان را به خارج از استان در سطح ملی و بین‌المللی ارتباط می‌دهد. وی ایجاد شبکه ارتباطی در استان را به عهده دولت و حاکمیت عنوان کرد و افزود: شبکه دسترسی در …

به گزارش خبرنگار موبنا، سیروس رضایتی امروز با اشاره به اهمیت زیرساخت ارتباطی برای گیلان اظهار کرد: زیرساخت ارتباطی مجموعه امکاناتی است که گیلان را به خارج از استان در سطح ملی و بین‌المللی ارتباط می‌دهد.
وی ایجاد شبکه ارتباطی در استان را به عهده دولت و حاکمیت عنوان کرد و افزود: شبکه دسترسی در درون استان در اختیار اپراتورهای بخش خصوصی است.
رضایتی زیرساخت‌های ارتباطی گیلان را در سه بخش شبکه فیبرنوری، پهنای باند و سوئیچ‌های بین‌استانی و بین‌المللی خواند و بیان کرد: سه بخش مذکور باید آماده باشد تا بتوان خدمات لازم را به مردم ارائه کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه شبکه فیبر نوری گیلان از سه مسیر به شبکه ملی و بین‌المللی ارتباط دارد، تصریح کرد: شبکه فیبر نوری استان از مسیر مازندران، قزوین و اردبیل به دیگر نقاط کشور متصل است.
وی به وجود ۵۰۰ کیلومتر شبکه قدیمی در گیلان اشاره کرد و گفت: توسعه ۴۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان در حال انجام است.
رضایتی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فیبر نوری جدید در مسیر رشت ـ آستارا به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: شبکه فیبر نوری جدید در کنار شبکه قدیمی در حال فعالیت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از پیشرفت ۹۰ درصدی شبکه فیبر نوری رشت ـ چابکسر خبر داد و یادآور شد: شبکه فیبر نوری رشت ـ لوشان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه شبکه فیبر نوری گیلان در مجموع به ۹۳۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: اتمام شبکه فیبر نوری جایگاه خوبی را برای استان ترسیم می‌کند.
رضایتی یکی از موضوع‌های مهم در زیرساخت‌های ارتباطی را پهنای باند عنوان کرد و افزود: اکنون پهنای باند گیلان ۳۲ گیگابایت است و از ۹ گیگابایت استفاده می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه کانال‌های تلفنی و سوئیچ‌ها یکی دیگر از زیرساخت‌های ارتباطی است، تصریح کرد: اکنون ۸۰ هزار کانال سوئیج در استان وجود دارد و ارتباط تلفنی گیلان با استان‌های دیگر و بین‌الملل را برقرار می‌کند.
وی به استفاده از ۲۱ کانال تلفنی در گیلان اشاره کرد و گفت: ۶۰ هزار کانال تلفنی خالی در استان داریم بنابراین در مجموع از نظر زیرساختی گیلان مشکلی ندارد و در آینده با مشکل مواجه نمی‌شویم.
رضایتی با اشاره به اینکه شبکه فیبر نوری جایگزین مناسبی برای کابل مسی است، بیان کرد: فیبر نوری پهنای باند گسترده‌ای دارد و می‌تواند تلفن، رادیو، امواج دیتا و داده مانند پیامک، اطلاعات نوشتاری، عکس و تصویر را در قالب فیبر نوری مالتی مدیا عبور دهد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا