ضوابط ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها و سایر دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش موبنا به نقل از تسنیم، علی زرافشان اظهار داشت: در پروژه مهر و برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۵هزار مدرسه باید آماده سازی شود. پروژه مهر یک پروژه بزرگ ملی است که برای آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها دارد. وی افزود: معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش …

به گزارش موبنا به نقل از تسنیم، علی زرافشان اظهار داشت: در پروژه مهر و برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۵هزار مدرسه باید آماده سازی شود. پروژه مهر یک پروژه بزرگ ملی است که برای آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها دارد.
وی افزود: معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مسئول برنامه ریزی آموزشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه است. اجرای پروژه مهر و پیگیری فرایند آماده سازی مدارس برای شروع هرچه باشکوه‌تر سال تحصیلی از دیگر مأموریت‌های این معاونت است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از ۱۳میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور، دستورالعمل ثبت‌نام سال جاری به همه استان‌ها ارسال شده است.
زرافشان با بیان اینکه زمان شروع ثبت‌نام برای پایه اوّل دبستان از ابتدای خرداد است،‌ بیان کرد: از برنامه‌های خوب آموزش و پرورش در چند سال اخیر، سنجش سلامت دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه به‌جهت بررسی مسائل دیداری، شنیداری و صحت و سلامت در موضوع یادگیری است، بر همین اساس در صورت نیاز دانش آموزان برای پیگیری مراحل درمان، آنها را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.
رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش گفت: با آغاز زمان ثبت‌نام، دانش آموزان  پایه اول دوره ابتدایی با توجه به اجرای طرح سنجش و لزوم مراجعه به پایگاه سنجش سلامت، این دانش‌آموزان باید از ابتدای خردادماه به‌همراه اولیای خود به مدارس مراجعه و نسبت به دریافت فرم ارجاع به پایگاه‌های سنجش سلامت  اقدام کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش آموزان سایر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی بعد از پایان امتحانات و در خرداد آغاز می‌شود، افزود: برای ثبت‌نام حضور اولیا فقط در پایه‌های ورودی الزامیست و در سایر پایه‌ها کار ثبت‌نام دانش آموزان توسط مدیر و معاونین مدرسه انجام می‌شود.
زرافشان افزود: در راستای  تحقق اهداف دولت الکترونیک، ثبت‌نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی سناد انجام می‌شود و سعی شده مراجعه حضوری اولیا و دانش آموزان را در مدرسه به حداقل برسانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا