بررسی جدیدترین پرچمدار سامسونگ

به گزارش خبرنگار موبنا، یکی از مزایای این گوشی هوشمند تازه وارد این است که سامسونگ استفاده از پلاستیک را در ساخت گوشی‌هایش کنار گذاشته و در گوشی گلکسی S6 از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است. گلکسی Galaxy S6 edge سامسونگ که با ظاهری متفاوت تولید شده دارای نمایشگر ۵.۱ اینچی QHD است …

به گزارش خبرنگار موبنا، یکی از مزایای این گوشی هوشمند تازه وارد این است که سامسونگ استفاده از پلاستیک را در ساخت گوشی‌هایش کنار گذاشته و در گوشی گلکسی S6 از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است.
گلکسی Galaxy S6 edge سامسونگ که با ظاهری متفاوت تولید شده دارای نمایشگر ۵.۱ اینچی QHD است که در قسمت پایین، کلید فیزیکی خانگی با اسکنر اثرانگشت جای گرفته است.
دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی و سنسورهای سنجش نور، مجاورت و نیز بلندگو همانند گلکسی‌های قبلی در پنل جلویی گلکسی S6 نمایان است.
قاب دور این گوشی هوشمند از جنس فلز است که در تلاقی گوریلا گلس ۴ که پشت و روی گوشی را پوشانده به بهترین شکل ترکیب شده‌اند.
پنل پشتی گلکسی Galaxy S6 edge به‌وسیله شیشه گوریلا گلس ۴ پوشانده شده و برجستگی موجود در قسمت بالایی دستگاه مربوط به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی آن است که حسگر سنجش ضربان قلب و فلش LED را در کنار خود جای داده است.
سنسور اثر انگشت در گلکسی Galaxy S6 edge با دکمه فیزیکی Home یکپارچه شده اما خوشبختانه سامسونگ این بار از سنسور جدیدی بهره برده که برای استفاده از آن نیازی به کشیدن انگشت روی دکمه نیست و همچون آیفون، تنها کافی است تا انگشت خود را روی دکمه قرار داده و کمی فشار دهید تا اثر انگشت اسکن شده و مجوز ورود صادر شود.
این سنسور به مراتب سریع‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند و حالا می‌توان از آن به عنوان یک قابلیت کاربردی یاد کرد.
نمایشگر منحنی گلکسی Galaxy S6 edge از نوع Super AMOLED است و کیفیت تصویری آن فوق‌العاده است. نمایشگر ۵.۱ اینچی این گوشی از کیفیت QHD بهره می‌برد و از تراکم ۵۷۷ پیکسل در اینچ برخوردار است. وضوح تصویر گلکسی S6 برابر ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است و رنگ‌ها در این نمایشگر کاملا شفاف و واقعی به نظر می‌رسد و خبری از کمبود روشنایی نمایشگر در محیط پرنور نیست.
شدت روشنایی صفحه‌نمایش رضایت‌بخش است بنابراین تصاویر زیر نور خورشید واضح و خوانا است.
سامسونگ در پرچمدار جدید خود از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX240 ساخت سونی با دیافراگم f/1.9 در کنار لرزش‌گیر اپتیکال استفاده کرده است.
در واقع لنز بکار رفته در گوشی سامسونگ مدل گلکسی Galaxy S6 edge از دیافراگم بازتری بهره برد که از این رو نور بیشتری را جذب سنسور کرده و از طرفی در عکس‌های مایکرو نیز عمق بیشتری در تصاویر ایجاد می‌کند.
Galaxy S6 edge یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی است. دوربین پنج مگاپیکسلی جلوی گوشی هم با دامنه دید وسیع در کنار فعال کردن حالت Beauty Mode می‌تواند تصاویر سلفی رضایت‌بخشی ثبت کند.
برای فعال کردن دوربین، علاوه بر لمس آیکون دوربین، می‌توان با فشردن دو بار کلید Home دوربین را در کمتر از یک ثانیه فعال کرد.
تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی Galaxy S6 edge ، بسیار شفاف و زنده است. پردازش تصویر به خوبی انجام می‌شود و نویز تصویر به حداقل می‌رسد. تشخیص نور سفید در محیط‌های مختلف از جمله در نور مصنوعی و محیط‌های داخلی نیز عالی عمل می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا در شرایط مختلف رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت ثبت شوند.
گلکسی Galaxy S6 edge سامسونگ از باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در این گوشی امکان باز کردن پشت گوشی و تعویض باتری وجود ندارد. با توجه به استفاده از صفحه نمایش با کیفیت QHD، قرارگرفتن باتری با ظرفیت ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعت کم به نظر می‌رسد، اما تراشه ۱۴ نانومتری اکسینوس ۷۴۲۰ قادر است با وجود ارایه قدرت سخت‌افزاری بالا، مصرف بهینه‌ای داشته باشد. باتری گلسی S6 برای پخش ویدیو HD، حدود ۱۰ ساعت و برای وب‌گردی نیز ۹ ساعت شارژ نگه می‌دارد.
سامسونگ در این مدل جدید استفاده از اسنپ‌دراگون ۸۱۰ کوالکام را کنار گذاشت و به جای آن از پردازنده ۸ هسته‌ای Exynos 7420 در کنار ۳ گیگابایت RAM پرسرعت LPDDR4 و پردازنده گرافیکی Mali-T760 استفاده کرد.
پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ به ۴ هسته Cortex A57 با فرکانس کاری ۲/۱ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A53 با فرکانس کاری ۵/۱ گیگاهرتز و معماری big.LITTLE مجهز شده‌اند. برخلاف پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری، اکسینوس ۷۴۲۰ از فناوری ۱۴ نانومتری بهره می‌برد که در نهایت باعث می‌شود پردازنده در اندازه کوچک‌تر با مصرف انرژی کمتر ساخته شود.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در گوشی گلکسی Galaxy S6 edge لحاظ شده، امکان شارژ وایرلس است که در گلکسی S5 این قابلیت به صورت اختیاری بود. رابط کاربری گوشی جدید سامسونگ همان تاچ‌ویز است. سیستم عامل پیش‌فرض این گوشی آندرویید ۵ آب‌نبات چوبی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا