روند نزولی قیمت موبایل در بازار تهران

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از فروشندگان، فروردین و اردیبهشت از بی رونق ترین ماه های سال خواهد بود چرا که هر سال روال بر این است که دو ماهه ابتدایی سال میزان خریدوفروش به طور چشمگیری افت می کند. فعالان و منابع بازاری بر این باورند که با شرایط فعلی فروشندگان قیمت انواع …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از فروشندگان، فروردین و اردیبهشت از بی رونق ترین ماه های سال خواهد بود چرا که هر سال روال بر این است که دو ماهه ابتدایی سال میزان خریدوفروش به طور چشمگیری افت می کند.
فعالان و منابع بازاری بر این باورند که با شرایط فعلی فروشندگان قیمت انواع کالاها را با تعدیل در بازار عرضه می کنند اما باز هم این امر به رونق بازار کمکی نکرد.
آنها بر این باورند که برخلاف همیشه که معمولا کاهش نرخ ارز دلیل اصلی افت قیمت گوشی بوده، این بار کسبه و فروشندگان رکود بازار موبایل را دلیل افت شدید قیمت این روزها می‌‌دانند.
برخی از فروشندگان وفور جنس در بازار را عامل کاهش قیمت می‌دانند اما این در حالی است که استمرار کاشه قیمت ها کمکی به رونق بازار نکرده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار تلفن همراه، از هفته گذشته تا کنون بیشتر گوشی‌های گران‌قیمت برندهایی همچون اپل، سامسونگ، سونی و ال جی با افت قیمت تا سقف ۱۰ درصدی همراه شده اند.
کاهش قیمت ۱۰ درصدی گوشی های موبایل در حالی است که این افت قیمت بر حسب مدل گوشی و همچنین نوع گارانتی و بدون گارانتی متفاوت است .
کارشناسان بازار بر این باورند که استمرار بی رونقی بازار تا اواسط خردادماه ادامه خواهد داشت.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا