سودآوري پايدار، توسعه سرمايه انساني و توجه به مسئوليت‌هاي اجتماعي

به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين حسن معتمدي در گردهمايي سراسري مديران اين بانک که با حضور رئيس و اعضاي هيات مديره، معاونان، مديران، روساي ادارات، مسئولين شعب سراسر کشور و مديران عامل شرکت‌هاي وابسته اين بانک برگزار شد، افزود: بدون شک در هر کسب و کار تجاري، دستيابي به جريان سودآوري پايدار از جمله …

به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين حسن معتمدي در گردهمايي سراسري مديران اين بانک که با حضور رئيس و اعضاي هيات مديره، معاونان، مديران، روساي ادارات، مسئولين شعب سراسر کشور و مديران عامل شرکت‌هاي وابسته اين بانک برگزار شد، افزود: بدون شک در هر کسب و کار تجاري، دستيابي به جريان سودآوري پايدار از جمله مهمترين شاخص‌هاي ماندگاري و ارزشمندي آن مي‏باشد.

وي همچنين به اهميت سودآوري در بخش خصوصي اشاره کرد و اظهار داشت: معيار سود و رويکرد “هزينه – منفعت” به عنوان ملاک نهايي ارزيابي بايد در صدر اهداف سازمان‌هاي انتفاعي قرار گيرد.

مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه به موضوع سرمايه انساني به عنوان مهمترين منبع استراتژيک سازمان اشاره کرد و افزود: سرمايه انساني پياده‌کننده برنامه‌ها و مجري نهايي استراتژي‏هاي سازمان است، بنابراين اولين گام براي تحقق برنامه‌ها آموزش مناسب سرمايه انساني است.

وي گفت: براي رسيدن به اين هدف برنامه‌هاي آموزشي بايد به صورت هدفمند و در راستاي برنامه استراتژيک بانک انجام گيرد. معتمدي فرآيندهاي سازماني و ساختار سازماني را دومين محور تعيين‌کننده در دستيابي به اهداف بانک ذکر کرد و افزود: در کنار اين دو مهم فناوري اطلاعات نيز به عنوان بسترساز، نقش تعيين‌کننده‌اي ايفا مي‌کند که مي‌تواند زيربناي اصلي تحولات سازماني باشد.

نوشته های مشابه

مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه به پياده‌سازي الگوي مشتري محوري در بانک اقتصادنوين از سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: با اين هدف و با توجه به قابليت‌هاي موجود در بانک و شرکت‌هاي وابسته، سه نوع کسب و کار بانکداري شرکتي، بانکداري خرد و بانکداري اختصاصي براي نخستين بار در نظام بانکي در بانک اقتصادنوين پياده‌سازي شد.

مديرعامل بانک اقتصادنوين همچنين به ارايه خدمات جامع به مشتريان اشاره کرد و اظهار داشت: بانک اقتصادنوين به عنوان يک بانک جامع براي همه گروه‌هاي جامعه برنامه‌ريزي کرده و کسب و کارهاي مختلف را در برنامه‌هاي بازاريابي خود مد نظر قرار داده و با ارايه خدمات ويژه‌سازي شده، نيازهاي گروه‌هاي هدف را برآورده مي‌سازد.

معتمدي همچنين گفت: براساس سند چشم‌انداز در سال ۱۴۰۰ بانک اقتصادنوين بايد به لحاظ سودآوري به جايگاه سوم در ميان بانک‌ ها دست پيدا کند که در اين راستا اهداف سال ۹۴ به عنوان اولين گام در مسير تحقق اين چشم‌انداز تدوين شده و در حال اجرا است. وي گفت: در اين برنامه اهداف در دو قالب کمي و کيفي مورد توجه قرار گرفته است و اجرايي شدن اين برنامه علاوه بر تحقق اهداف بانک، رضايت‌مندي مشتريان را نيز به همراه خواهد داشت.

مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه در خصوص فعاليت‌هاي اين بانک در عرصه‌هاي اجتماعي نيز گفت: سودآوري بانک تاثير مثبتي درايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خواهد داشت. بانک تاکنون هشت مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته و تحويل داده است.

در مجمع بانک نيز از اين موضوع استقبال شده و وقتي سال قبل موضوع ساخت مدرسه مطرح شد، بودجه مناسبي براي آن در نظر گرفته شد، لذا ساخت مدرسه در مناطق محروم را در سال ۹۴ نيز دنبال خواهيم کرد.

معتمدي افزود: علاوه بر اين در حوزه‌هاي ديگر هم وارد موضوعات اجتماعي خواهيم شد که از جمله آنها موضوع محافظت از محيط زيست است. سال گذشته يک تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محيط زيست امضا کرديم که بر اساس آن در قالب ۲۴ ماده در فعاليت‌هاي زيست محيطي هم مشارکت خواهيم داشت. در ادامه گردهمايي سراسري مديران ارشد بانک اقتصادنوين، مهندس صدرهاشمي‌نژاد بنيانگذار اين بانک با بيان اينکه هر عضو از خانواده بزرگ بانک اقتصادنوين در جهت اعتلا و پيشرفت کشور مسئول است، گفت: در اين راستا اقدامات مفيدي در بانک اقتصادنوين انجام گرفته است، به عنوان مثال در حوزه بانکداري الکترونيک بانک اقتصادنوين پيشرو بوده و متمايز از ساير بانک‌ها است و توانسته رضايت مشتريان را به خوبي تامين کند.

وي گفت: بانک اقتصادنوين در بخش سرمايه انساني نيز رشد چشمگيري داشته که اين رشد به لحاظ کيفي اثرات مثبتي برجاي گذاشته است؛ همچنين نسبت و شمار نيروهاي جوان بانک روبه افزايش است که اين مهم مزيتي ماندگار براي بانک اقتصادنوين خواهد بود.

مهندس صدرهاشمي‌نژاد با بيان اينکه به پيشرفت هاي فعلي نبايد اکتفا کرد و “نوآوري” رمز تسريع در رسيدن به جايگاه ويژه است، گفت: بانک اقتصادنوين با ارايه خدمات بانکداري شرکتي، خرد، اختصاصي و مجازي جزء بنگاه‌هاي موفق سودآور محسوب مي شود و به پيشرفت خود ادامه مي دهد.

وي نياز امروز بانک اقتصاد نوين براي رسيدن به اهداف را جستجو براي دستيابي به يک مدل جامع دانست و گفت: بانک بايد اين مسئوليت را قبول کند و به دنبال مدلي برود که ما را از ساير بانک‌ها متمايز کند. بايد توجه داشت که در راه پيدا کردن اين مدل، محافظه‌کاري دردي را دوا نخواهد کرد.

صدرهاشمي‌نژاد تهيه گزارش عملکرد روزانه تمام بخش‌هاي بانک را ضروري دانست و افزود: اين گزارش همه روزه به مدير مربوطه مخابره مي‌شود و باعث مي‌شود عقب ماندگي امور شناسايي شده و با سرعت بيشتري نواقص رفع شود. لازم به ذکر است در گردهمايي سراسري بانک اقتصادنوين پنج پنل تخصصي با حضور مديران ارشد اين بانک برگزار و اهداف عملياتي حوزه‌هاي کسب و کار در سال جاري تشريح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا