مشکل معادن منطقه «بحرآسمان» جنوب کرمان حل می‌شود

با بیان اینکه محیط زیست مناطق چهارگانه‌‎ای را ایجاد کرده است اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست صیانت از تنوع زیستی را به عهده دارد که در راستای این تکالیف قانونی نیز مناطق چهارگانه‎ای را ایجاد کرده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع ۳ میلیون هکتار از محیط زیست در …

با بیان اینکه محیط زیست مناطق چهارگانه‌‎ای را ایجاد کرده است اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست صیانت از تنوع زیستی را به عهده دارد که در راستای این تکالیف قانونی نیز مناطق چهارگانه‎ای را ایجاد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع ۳ میلیون هکتار از محیط زیست در استان کرمان مورد حفاظت  قرار دارد که از این حجمه ۱۰۰ هکتار تصرف شده و آن هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید تا سال ۲۰۱۵ شاخص حفاظت از محیط زیست در استان کرمان به ۱۵ درصد برسد عنوان کرد: قبل از سال ۸۶ این شاخص در استان  ۱.۹ درصد بود که با پیگیری‎های مسئولان و مردم  به ۱۴ درصد رسیده است.

صفرزاده  تصریح کرد: ۲۱ منطقه تحت مدیریت در استان کرمان داریم از جمله پارک، اثر طبیعی ملی، چهار پناهگاه حیات وحش، ۱۰ منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع زیر نظر این اداره کل قرار دارد.

وی بیان کرد: شاخص و معیار ما قانون است ما در صیانت از اراضی محیط زیست در کنار حفاظت از آن خوب کار کردیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصرفات به کار گرفته‎ ایم.

وی بیان داشت: در استان کرمان مشکلات ۱۱ منطقه معدنی مدیریت شده و تنها منطقه بحرآسمان در جیرفت باقی مانده است که با برگزاری جلسه‎های متعدد در پی رفع مشکل آن هستیم.

صفرزاده عنوان کرد: هم‎ اکنون در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان پنج اداره محیط زیست راه‎اندازی شده و دو اداره دیگر نیز بزودی راه‎اندازی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا