چهار برابری پهنای باند اینترنت داخلی در سال گذشته

به گزارش خبرنگار موبنا، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در پنجمین جشنواره ملی فاوا که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: ICT در همه بخشها توانمند ساز است. امروز اگر بخواهیم کار درست و با سرعت انجام دهیم بدون پشتوانه ICT …

به گزارش خبرنگار موبنا، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در پنجمین جشنواره ملی فاوا که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: ICT در همه بخشها توانمند ساز است. امروز اگر بخواهیم کار درست و با سرعت انجام دهیم بدون پشتوانه ICT امکانپذیر نیست.
دکتر محمود واعظی در این مراسم با تبریک روز جهانی ارتباطات به خانواده بزرگ ارتباطات کشور گفت: بهره گیری صحیح از فناوری در دنیای امروز مساوی است با ایجاد قدرت و ثروت در کشورها و همه حوزه های به نوعی تاثیر پذیر و تاثیر گذار بر این هستند.
وی تصریح کرد: دولت در برنامه ششم موتور حرکت به سمت توسعه را IT و اتکا به اقتصاد دانش بنیان قرار داده است
دکتر واعظی در ادامه معاون اول رئیس جمهور را حامی بخش فاوا در دولت عنوان کرد و گفت: با تلاش ایشان پس از ۶ سال وقفه جلسات منظم شورای عالی IT برگزار شد و دستاوردهای خوبی هم برای کشور به ارمغان داشت.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته رئیس جمهور از بخش ICT کشور خواسته هایی داشت که با کمک دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها تلاش شد بخشی از زیرساختهای مد نظر فراهم شود.
وی با ابراز تاسف از عدم سرمایه گذاری در این بخش در گذشته گفت: باید در زمان کوتاه جبران عقب ماندگی ها را کنیم و از این رو تا پایان سال ۱۳۹۳ در بیش از ۲۰۰ شهر نسل ۳ و ۷۰ شهر نیز نسل ۴ تلفن همراه برقرار شد.
وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت داشتیم که اکنون به ۹ میلیون افزایش یافته است و معادل همین مقدار نیز از اینترنت موبایل بهره می برند.
دکتر واعظی در ادامه با تقدیر از زحمات دولت و مجلس خاطر نشان کرد: با تصویب این قانون زیرساختها به گونه ای فراهم شد که امکانات مورد نیاز بخش خصوصی فراهم شود.
وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاش سازمان فضایی و پژوهشگاه هوا فضا اظهار داشت: این بخش با پرتاب ماهواره فجر نشان داد که برای بخش فضایی اهمیت زیادی قائل است.
وی اولویتهای سال جاری را بحث دولت الکترونیک، توسعه کسب و کار، اشتغال دانش پایه و دسترسی آزاد به اطلاعات عنوان کرد و گفت: در زمینه دولت الکترونیک با هدف بهبود خدمات و چابک سازی دولت، شفافیت و کاهش زمان و هزینه خدمات تا کنون ۱۴ خوشه و ۳۱ کار گروه ایجاد و در آئین نامه شورای عالی فناوری اطلاعات مصوب و ابلاغ شده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش تلفن همراه نسل ۳ و ۴ گفت: در سال جاری بخش قابل توجهی از کشور تحت پوشش نسل ۳ و ۴ قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم بجای دولت الکترونیک از دولت همراه یاد کنیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت دنبال تصدی گری نیست و تنها در زیرساختهایی که یا برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و یا از نظر حاکمیتی باید در اختیار دولت باشد حضور خواهد یافت، گفت: امیدواریم بازار ۲۰ هزار میلیارد تومانی فعلی ICT کشور به ۶۰ هزار میلیارد تومان گسترش یابد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا