پلیس فتا مسلط به فضای سایبری است

به گزارش خبرنگار موبنا، “عبدالرضا رحمانی فضلی” در بازدید از بخش های مختلف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) افزود: پلیس فتا پیشرفت های علمی، تکنولوژی و تجهیزات خوبی دارد که این موضوع رصد و شناسایی در فضای سایبری را راحت تر می کند. وی با بیان این که در حوزه جرایم سایبری …

به گزارش خبرنگار موبنا، “عبدالرضا رحمانی فضلی” در بازدید از بخش های مختلف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) افزود: پلیس فتا پیشرفت های علمی، تکنولوژی و تجهیزات خوبی دارد که این موضوع رصد و شناسایی در فضای سایبری را راحت تر می کند.
وی با بیان این که در حوزه جرایم سایبری نیروهای آموزش دیده و مجرب در پلیس فتا کار می کنند، افزود: از آنجا که جرایم مالی، اخلاقی، سیاسی و امنیتی در فضای سایبری اتفاق می افتد باید علاوه بر کنترل پلیس فتا به مردم نیز آگاهی های لازم داده شود تا مردم با جرایم سایبری بیشتر آشنا شوند.
وی در رابطه با برخی آگهی های غیراخلاقی در سایت های مجازی نیز گفت: برخی از سایت ها و فضاهای مجازی شناخته شده هستند که باید این سایت ها از قوانین و دستورالعمل های لازم تبعیت کنند در غیر این صورت وزارت ارشاد و دادستانی با آنها برخورد خواهد کرد.
وزیر کشور گفت: باید موضوعاتی که خلاف عفت عمومی در جامعه است به صورت جدی رصد شود تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.
رحمانی فضلی افزود: برخی فضاهای مجازی نیز قابل شناسایی نیست که این موضوع باید توسط دستگاه های متولی کنترل و نظارت شود.
وزیر کشور مهم ترین عامل صیانت از این مسایل را بالا بردن سطح آگاهی مردم برشمرد و افزود: با گسترش فضای مجازی کنترل آنها به صورت فیزیکی غیرقابل امکان است که در این زمینه رسانه ها وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را دارند و مردم باید دایره صیانتی دور خانواده خودشان بکشند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا