مخابرات ابتدا باید به فکر سرویس دهی بهتر باشد تا تقسیم سود

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” صبح یکشنبه به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات و در حاشیه بازدید از مجموعه روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: با وجودی که مخابرات دارای سود بالایی است اما مردم بسیاری از شهرها هنوز برای دریافت تلفن ثابت با مشکل مواجه …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” صبح یکشنبه به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات و در حاشیه بازدید از مجموعه روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: با وجودی که مخابرات دارای سود بالایی است اما مردم بسیاری از شهرها هنوز برای دریافت تلفن ثابت با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه، مخابرات از انحصار دولت خارج نشد که در انحصار یک بخش دیگر قرار گیرد، افزود: شرکت مخابرات ایران وظیفه دارد ابتدا به دنبال سرویس دهی هرچه مطلوبتر به مردم و پس از آن به دنبال تقسیم سود باشد.
واعظی در خصوص انتقادات شرکت مخابرات ایران از تصرف دانشکده مخابرات از سوی وزارت ارتباطات، گفت: این موضوع در شورای گسترش علوم مورد بررسی قرار گرفت و در آن شورا اینگونه اعلام شد که براساس اصل ۴۴ قانون اساسی این دانشکده نمی تواند به بخش خصوصی واگذار شود، البته طبق قانون شرکت های خصوصی خود می توانند مجوزهای لازم را به منظور راه اندازی مراکز آموزشی دریافت نمایند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: البته فکر می کنم اکنون بحث مخابرات بیشتر به دلیل ملک این دانشکده است که در خصوص مسائل ملکی اختلافات بین وزارت ارتباطات و مخابرات بسیار زیاد است.
واعظی اضافه کرد: از اوایل کار براین نکته تاکید داشتم که لازم است کمیته ای تشکیل شود تا براساس قانون، وضعیت مالکیت اموال مخابرات و وزارت ارتباطات را مشخص کند.
وی افزود: اگر اموالی از شرکت مخابرات ایران در وزارت ارتباطات مانده باشد، استفاده از آن حرام است و به هیچ عنوان مصلحت نمی دانیم حتی یک مترمربع از اموال مخابرات در دست وزارت ارتباطات باشد.
وزیر ارتباطات در عین حال اظهار داشت: البته براین نکته هم تاکید داریم که اموال بیت المال و وزارتخانه نیز نباید در مجموعه مخابرات و بخش خصوصی باشد.
واعظی با بیان آنکه در حال حاضر زمین های مختلفی بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات بلاتکلیف مانده است، تاکید کرد: بایستی هر آنچه متعلق به وزارت ارتباطات است به مجموعه وزارت ارتباطات و آنچه متعلق به شرکت مخابرات است به این شرکت بازگردانده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت دانشکده مخابرات نیز تصریح کرد: اگر شرکت مخابرات سندی مبنی بر مالکیت این ملک ارابه کند، بدون تردید این ساختمان را تخلیه خواهیم کرد.
واعظی در بخش دیگری در خصوص افزایش تعرفه تلفن ثابت با بیان اینکه، در خصوص این موضوع سال گذشته صحبت های روشنی شده است، افزود: اگر شرکت مخابرات بسته توسعه ای مناسبی داشته باشد، با وجود آنچه دولت مخالف افزایش تعرفه هاست، این مساله را پیگیری خواهیم کرد.
وی توجه به امر توسعه در زمینه تلفن ثابت و چه تلفن همراه براساس نیاز مردم را از وظایف اصلی شرکت مخابرات ایران عنوان کرد و با تاکید بر شکسته شدن انحصار مخابرات، گفت: متاسفانه به دلیل آنکه در زمان واگذاری مخابرات دقت کافی صورت نگرفته و برخی اموال بیت المال به این شرکت واگذار شده، در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده ایم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا