ایجاد شبکه وایرلس در برخی نقاط کرمانشاه

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل مخابرات استان کرمانشاه، مسیب قبادیان، اظهار داشت: نقاطی از شهر کرمانشاه دارای نقص فنی دسترسی به اینترنت است که با توسعه شبکه وایرلس در این مناطق سعی در رفع این مشکل داریم. وی با اشاره به نقش مهم فناوری اطلاعات در توسعه، اظهار داشت: در …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل مخابرات استان کرمانشاه، مسیب قبادیان، اظهار داشت: نقاطی از شهر کرمانشاه دارای نقص فنی دسترسی به اینترنت است که با توسعه شبکه وایرلس در این مناطق سعی در رفع این مشکل داریم.
وی با اشاره به نقش مهم فناوری اطلاعات در توسعه، اظهار داشت: در ایران به علت وجود موانع حقوقی و زیرساخت‌ های ضعیف این نقش کم‌ رنگ است.
قبادیان از واگذاری ۵۷۰ هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۲۸.۷ و یک‌میلیون و ۶۶۰ هزار تلفن همراه با ضریب نفوذ ۸۳ درصد در استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از میانگین کشور است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه  میزان دفاتر فعال روستایی را ۲۰۶ و دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان را ۲۱۴ مورد اعلام کرد و گفت: این امر نفوذ گسترده مخابرات در حوزه شهری و روستایی را نشان می‌دهد.
قبادیان با تاکید بر تلاش بیشتر مخابرات برای تسهیل دستیابی به اینترنت، اضافه کرد: تا کنون ۸۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت توسط مخابرات و ۶۰ هزار پورت توسط دیگر اپراتورها در سطح استان واگذار شده است.
این مسئول در راستای برنامه‌ های سال جاری به واگذاری ۲۰ هزار تلفن ثابت در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این برنامه‌ها در استان پروژه‌هایی به اجرا در آمده و تعدادی هم دردست اجرا است که باید بستر لازم برای اجرایی شدن آن‌ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه مخابرات هیچ محدودیتی برای واگذاری پورت اینترنت در سطح استان ندارد، اظهار کرد: نقاطی از شهر کرمانشاه دارای نقص فنی در دسترسی به اینترنت است که با توسعه شبکه وایرلس در این مناطق سعی در رفع این مشکل داریم.
قبادیان با اشاره به ممانعت‌های مردم از نصب آنتن در سطح شهر، یادآور شد: نگرانی بزرگ مردم از تشعشات ناشی از این آنتن‌ها بی‌مورد است و تاکنون تحقیقی مضر بودن این تشعشعات را ثابت نکرده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان به پروژه فاز ۵ که در سال ۹۱ عملیاتی شد اشاره کرد و افزود: در این پروژه ۳۷۵ سایت برای افزایش پوشش در نقاط شهری و روستایی و رفع ترافیک خطوط در دست بررسی قرار گرفت.
قبادیان گفت: این پروژه به دلیل ممانعت‌ های مردمی برای نصب آنتن‌ ها از سال ۹۲ و عدم تامین به‌ موقع تجهیزات هنوز به‌طور کامل اجرا نشده است.
وی از آمادگی کامل مخابرات برای ارتقای تکنولوژی و افزایش پهنای باند استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر ۷۳ سایت نسل ۳  و هفت سایت نسل ۴ به صورت پایلوت شده در نقاطی از شهر وجود دارد.
قبادیان بزرگ‌ ترین مشکل شرکت مخابرات استان کرمانشاه را خدمات پس از فروش ضعیف بیان کرد و گفت: از طریق انتخاب پیمان‌کارهای مناسب سعی در رفع این مشکل داریم.
وی میزان رشد هزینه‌ های مخابرات را بیشتر از درآمدهای آن دانست و یادآور شد: رشد هزینه‌ ها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است، در حالی‌ که رشد درآمدها تنها ۷ تا ۱۰ درصد است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از عدم تغییر نرخ تعرفه‌های تلفن ثابت از سال ۸۲ خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر هزینه هر دقیقه مکالمه درون استانی سه تومان است که این نرخ تا پایان سال جاری تغییر نمی‌ کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا