پوست شفاف و زیبا، با این خوراکی ها!

یک پوست سالم برای رطوبت و درخشندگی به اسیدهای امگا سه، برای کلاژن و داشتن حالت کشسانی به ویتامین B و به مواد معدنی برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده نیاز دارد. برای اینکه بدانید کدام ماده خوراکی برای این منظور مناسب هستند و می توانید به واسطه آنها پوستی شفاف و درخشان داشته …

یک پوست سالم برای رطوبت و درخشندگی به اسیدهای امگا سه، برای کلاژن و داشتن حالت کشسانی به ویتامین B و به مواد معدنی برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده نیاز دارد. برای اینکه بدانید کدام ماده خوراکی برای این منظور مناسب هستند و می توانید به واسطه آنها پوستی شفاف و درخشان داشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ساردین

exmuqtbj

کنسروهای ساردین در بیشتر فروشگاه ها موجود هستند. این ماهی های کوچک دریایی، هدیه ای از اقیانوس برای پوست انسان به شمار می روند. ساردین مملو از ویتامین B12 برای بازسازی سلول ها و سلنیوم برای محافظت از آسیب آفتاب است. این لقمه های کوچک، منبع غنی آنتی اکسیدان هستند. ساردین حاوی اسیدچرب امگا سه، پروتئین و ویتامین D است و خاصیت آبرسانی نیز دارد. این ماهی همچنین، حاوی کلسیم، نیاسین، مس، B2 و کولین است. کولی، عضوی از خانواده ویتامین های B است و اسیدهای چرب لازم برای تولید سلول را در خود دارد. ویتامین های B برای سلامت، کشسانی و شفافیت پوست لازم هستند. اگر هر هفته دست‌کم یک قوطی ساردین میل کنید، به جراحی پلاستیک نیازی نخواهید داشت.


صدف

نوشته های مشابه
qrx3j6sp

صدف مملو از اسیدهای چرب امگا سه، ویتامین C و کلسیم است. ۸ عدد صدف در روز حدود یکهزار گرم امگا سه به بدن می رساند که میزان لازم برای بدن است. اویستر (صدف خوراکی) حاوی زینک نیز هست و برای مو، ناخن و سلامت چشم ها نیز مفید است.


سالمون

8hackwdm

ماهی سالمون بهترین منبع امگا سه و پروتئین است. این ماهی همچنین برای کلسیم و سلنیوم زیادی که دارد نیز مشهور است. مواد معدنی سالمون دریایی پوست را در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند.


کلم

ry1gycyq

برگ های سبز کلم، خاصیت ضدالتهاب دارند و منبع بسیار خوبی برای آنتی اکسیدان، ویتامین A، C، فیبر و کلسیم است. بتاکاروتین موجود در کلم نیز موجب درخشش و شادابی بیشتر پوست می شود. جالب است بدانید میزان آهن موجود در کلم بیشتر از گوشت قرمز است. در تابستان می توانید برگ های سبز کلم را به همراه روغن زیتون در کنار غذا میل کنید و از خواص عالی آن بهره مند شوید.


اسفناج

nil0pu0w

این برگ های سبز نیز منبع خوبی برای امگا سه، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیوم و ویتامین های B، C و E است. کلم و اسفناج با folate زیادی که دارند برای ترمیم DNA مفید و لازم است.


بلوبری

mi219n4f

بلوبری منبع عالی آنتی اکسیدان و ویتامین A  است. از این میوه خوشمزه بیشتر استفاده کنید و در انواع غذا و دسر از آن بهره بگیرید زیرا به تنظیم چربی پوست کمک شایانی می کند.


لیموترش

ed43vy0x

لیموترش منبع غنی ویتامین C و اسید سیتریک است و به بدن کمک می کند تا آب اضافه از بدن دفع شود و وزن انسان را کنترل می کند. این ماده خوشمزه به تعادل سدیم و پتاسیم موجود در سلول ها کمک زیادی می کند. هر روز صبح، یک برش از لیموترش را درون یک لیوان آب گرم بیندازید و سپس بنوشید. این کار به گوارش بهتر غذا در طول روز کمک زیادی می کند. در هر غذا و سالادی که می توانید از لیموترش استفاده کنید و از خواص متعدد آن بهره مند شوید.


جعفری

q17h8opz

جعفری، با کمک به بهبود عملکرد کلیه و کبد موجب دفع سموم بدن می شود. هر روز این سبزی را مصرف کنید. یا آب جعفری را هر روز بنوشید.


گشنیز

cd1ndjmn

گشنیز نیز مملو از آنتی اکسیدان است و به آزاد شدن رادیکال های  آزاد و دفع فلزات سنگین از بدن کمک می کند. از این سبزی در انواع غذاو سالاد می توانید بهره بگیرید.


گردو

0o3uqqcd

۲۰۰ کالری گردو حدود ۲۷۷۶ میلی گرم امگا سه دارد و منبع غنی مس، پروتئین و مواد معدنی است که برای ساخت کلاژن بسیار لازم است. یک کیسه کوچک گرد در جیب خود داشته باشید تا به عنوان اسنک و میان وعده میل کنید. این خوراکی خوشمزه برای شفایت و سلامت پوست بسیار مفید است.


روغن نارگیل

owwfojcb

تا می توانید روی مواد مختلف روغن نارگیل بریزید و از آن استفاده کنید. یا یک قاشق غذاخوری از آن این روغن را به طور روزانه میل کنید. روغن نارگیل خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریال دارد و موجب شفافیت بیشتر پوست می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا