اگر محاصره یمن تا پنج روز خاتمه نیابد جواب آل سعود را می دهیم

علی یحیی شرف الدین شمس الدینی بعد از ظهر دوشنبه در همایش دانشجویی «نگاهی به انقلاب یمن» در دانشگاه آزاد اردبیل افزود: در این صورت تمام مناطق داخلی عربستان به جز مکه و مدینه منطقه جنگی برای یمن شناخته خواهد شد. وی با بیان اینکه در این خصوص طی روزهای اخیر انصارالله با انتشار بیانیه …

علی یحیی شرف الدین شمس الدینی بعد از ظهر دوشنبه در همایش دانشجویی «نگاهی به انقلاب یمن» در دانشگاه آزاد اردبیل افزود: در این صورت تمام مناطق داخلی عربستان به جز مکه و مدینه منطقه جنگی برای یمن شناخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص طی روزهای اخیر انصارالله با انتشار بیانیه ای از ارتش یمن خواسته که به حال آماده باش کامل دربیایند، تصریح کرد: با پایان یافتن آتش بس و در صورت عدم شکستن محاصره این کشور جواب تجاوزات آل سعود را خواهد داد.

عضو هیئت موسس انصارالله یمن با اشاره به بسیج خودجوش و اعلام آمادگی بیش از سه میلیون یمنی برای جنگ با متجاوزان تاکید کرد که آنها برای مقابله با جنایات آل سعود آماده شده اند.

وی با اشاره به تصرف یکی از استانهای عربستان و به دست گیری ده ها پایگاه عربستانی از سوی ۱۰۰ نفر از یک قبیله یمن متذکر شد: انصارالله همچون امام راحل انقلاب اسلامی با توکل به خدا پیرو مدرسه «هیئات منه الذله» بوده و نوید می دهد که پیروزی نزدیک است.

شرف الدین در عین حال با اشاره به هوشیاری و بیداری انصارالله در برابر توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان یادآور شد: آل سعود مصمم بود که با اعمال جنایتکارانه انصارالله یمن را تحریک کند تا پاسخ تجاوزات را بدهد اما موفق نبود.

وی با بیان اینکه با این نقشه آل سعود می خواست که یک جنگ خونین بین شیعه و سنی برپا کند، عنوان کرد: انصارالله از آغاز تجاوز آل سعود تاکنون با عدم پاسخگویی بهانه جنگ بزرگ بین شیعه و سنی را از بین برده است.

رئیس اتحادیه علمای اولویت انصارالله یمن با بیان اینکه آل سعود ۵۰ سال تلاش کرد که تفکر وهابی را در یمن ترویج کند، افزود: به همین دلیل با آغاز انقلاب یمن ۱۲ هزار تکفیری توسط انصارالله و مردم آن از خاک کشور بیرون رانده شده است.

وی در بیان علل تجاوز آل سعود به این کشور اضافه کرد: این تجاوز دارای دلایلی است که خیلی ها آن را نمی دانند. موقعیت استراتژیک این کشور، جلوگیری از استقلال یمن، قطع شدن دست عربستانی در یمن و… و از جمله این دلایل است.

شرف الدین در بیان موقعیت استراتژیک یمن در خاورمیانه ادامه داد: به دلیل دارا بودن مرز دریایی گسترده و تسلط به تنگه باب المندب که از طریق آن ۸۰ درصد اقتصاد جهانی مبادله می شود، این کشور برای منطقه بویژه عربستان دارای اهمیت است.

وی خروج از استثمار آل سعود، سقوط عوامل عربستان در یمن و… را از دیگر دلایل این کشور در تجاور و جنایت در یمن برشمرد و گفت: این کشور هم اکنون دارای منابع و ثروتهای کلان از جمله ۳۴ درصد ذخایر نفتی جهان، ۱۰ تریلیون متر مکعب ذخایر گازی، معادن طلا و…  بوده که اینها باعث می شود استقلال یمن خوشایند غرب و عربستان نباشد.

عضو هیئت موسس انصارالله یمن با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار مزدور عربستانی در قالب مقامات کشوری، لشکری و مشایخ دینی در دولت قبلی یمن تاکید کرد که همین امر یکی از دلایل حمله و جنایات عربستان در یمن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا