معرفی جدیدترین گوشی هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا،  P8 که با شعار “فناوری و طراحی پیشرفته” روانه بازار های جهانی تلفن همراه شده است با برخورداری از امکانات پیشرفته تولید شده است. این گوشی تاره وارد به پردازنده ۸ هسته‌ای HiSilicon Kirin 930 با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت RAM، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از اسلات کارت …

به گزارش خبرنگار موبنا،  P8 که با شعار “فناوری و طراحی پیشرفته” روانه بازار های جهانی تلفن همراه شده است با برخورداری از امکانات پیشرفته تولید شده است.
این گوشی تاره وارد به پردازنده ۸ هسته‌ای HiSilicon Kirin 930 با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت RAM، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از اسلات کارت حافظه خارجی مجهز شده و این در حالی است که نسخه ۶۴ گیگابایتی آن نیز عرضه خواهد شد.
هوواوی گوشی P8 را با سیستم عامل آندرویید ۵.۰ آبنبات چوبی و رابط کاربری اختصاصی EMUI 3.1 این کمپانی معرفی کرده است. ی
یکی از ویژگی‌های گوشی P8 هواوی با امکان استفاده از از ژست‌های انگشتی تولید شده و با دو بار ضربه زدن انگشت روی صفحه می‌توان از صفحه اسکرین‌شات گرفت یا حتی بخشی از آن را جدا کرد.
گوشی P8 هوواوی با وجود بدنه فلزی با کیفیت، ۶/۴ میلی‌متری ضخامت دارد و از گلکسی S6 سامسونگ و آیفون ۶ اپل باریک‌تر است.
کمپانی سونی سه سال قبل سنسور Exmor RGBW را با یک پیکسل سفید اضافه معرفی کرد و مدعی شد این سنسور در شرایط نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد و توانایی‌های محدوده دینامیک آن در سطح بالایی قرار دارد.
اما این سنسور بعدها با مشکل روبرو شد و به همین دلیل نمونه موجود روی گوشی P8 هوواوی اولین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی RGBW ساخت سونی است و نسل جدید مدلی به شمار می‌رود که سه سال قبل معرفی شد.
پردازنده این مدل سامسونگ   Kirin 935/930است که برای اولین بار به مودم Balong Cat. 6 LTE مجهز شده است.
گفتنی است که این پردازنده از معماری ۶۴ بیتی برخوردار است و با فرکانس کاری ۲ تا ۲/۲ گیگاهرتز کار می‌کند، به یک پردازنده صوتی Hi6402 با آمپلی‌فایر هوشمند و یک سیستم اسپیکر باکس صوتی مجزا مجهز شده که به کمک تراشه صوتی فعال ‌کردن گوشی به کمک صدا نیز امکان‌پذیر است.
فناوری IPS-NEO که یکی از نسخه‌های تکمیل شده IPS است روی گوشی P8  تعبیه شده و رنگ مشکی را درخشان‌تر نمایش می‌دهد.
این صفحه نمایش دقیقا مناسب اپلیکیشن‌هایی است که نیاز دارند تا به صورت کامل رنگ مشکی و تصاویر با کیفیت را از هر زاویه‌ای نمایش دهند.
از مهمترین کاربرد این نمایشگر می‌توان هنگام پخش فیلم اشاره کرد که صحنه‌های تاریک یا شب هنگام به خوبی نشان داده می‌شوند.
نسخه ۱۶ گیگابایتی P8 از ماه آینده با قیمت ۵۳۰ دلار در اروپا عرضه می‌شود که نسبت به پرچمداران سامسونگ و اپل قیمت پایین‌تری دارد و  نسخه ۶۴ گیگابایتی نیز دارای برچسب قیمتی ۵۹۹ یورو خواهد بود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا