«فاطماگل» ایرانی در راه است

به گزارش موبنا به نقل از نسیم، «ضیاءالدین دری» از ساخت فیلم و سریالی به نام «زینب» خبر داده و گفته این اثر بر اساس مجموعه ترکیه‌ای «فاطما گل» ساخته می‌شود. وی با بیان اینکه در مرحله نگارش سیناپس به فکر نسخه سینمایی و سریالی اثر است، افزود: نسخه ایرانی مجموعه «فاطما گل» در قالب …

به گزارش موبنا به نقل از نسیم، «ضیاءالدین دری» از ساخت فیلم و سریالی به نام «زینب» خبر داده و گفته این اثر بر اساس مجموعه ترکیه‌ای «فاطما گل» ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نگارش سیناپس به فکر نسخه سینمایی و سریالی اثر است، افزود: نسخه ایرانی مجموعه «فاطما گل» در قالب سینمایی و منطبق بر ویژگی‌های اسلامی و وجه اخلاق‌گرایانه آن نوشته شده است.

دری اضافه کرد: در حال حاضر مشغول جذب حمایت مالی از سوی مقامات سینمایی برای تولید این اثر سینمایی هستم که در صورت حمایت و استقبال، کار را شروع می‌کنم.

این کارگردان سینما و تلویزیون، با بیان اینکه اشاره او به مجموعه تلویزیونی فاطما گل دلالت بر این نمی‌کند که قصد تقلید یا کپی‌برداری از این‌گونه مجموعه‌ها را داشته باشد، گفت:‌ باید دید سریال‌هایی از این دست چه مختصات و ویژگی‌هایی دارند که تماشاگر ایرانی علاقه به دیدن آن پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

کارگردان سریال‌های «کلاه پهلوی» و «کیف انگلیسی» خاطرنشان کرد: ما در ایران داستان‌های زیادی داریم که می‌تواند به شکل مطلوب یک زن ایرانی را محور قرار دهد و ضرورتاً ویژگی‌های ضدارزشی آثاری مثل فاطما گل را هم نداشته و مغایرتی هم با شئون اخلاقی ایرانیان نداشته باشد.

دری در ادامه، مجموعه تلویزیونی فاطما گل را بسیار هوشمندانه خواند که برای تماشاگر مسلمان در تمام دنیا ایجاد جاذبه می‌کند و سپس به این مسأله اشاره کرد که فرهنگ ترک‌ها با فرهنگ ما ایرانی‌ها قرابت‌های زیادی دارد و این برای تماشاگر ایرانی قابل لمس است.

این کارگردان با بیان اینکه آنها بهتر از ما به صنعتی‌سازی سریال‌ها و فیلم‌هایشان توجه دارند، افزود: آنها به آثار نمایشی فقط از جنبه هنری نگاه نمی‌کنند. پیچیدگی‌های روابط انسانی در برخی از مجموعه‌های تلویزیونی آنها به خوبی رعایت می‌شود و تلاقی شخصیت‌ها و کشمکش‌های میان شخصیت‌ها باعث بالا رفتن بار دراماتیک و جذابیت آنها می‌شود.

وی افزود: البته ما نیازی نداریم که به برخی کاراکترهایی که در آثار آنها پررنگ هستند، مانند شخصیت‌هایی با عقده‌های روانی و اختلال‌های جنسی بپردازیم. رعایت نکات کارگردانی و بازیگری از جمله ری‌اکشن‌های مناسب در مواقعی که بازیگر دیالوگ ندارد و استفاده مناسب کارگردان از این قبیل مسائل، در جذابیت این آثار مؤثر است.

این کارگردان سینما و تلوزیون تاکید کرد: مردم ما وقتی به تماشای سریال فاطما گل علاقه نشان می‌دهند حتما درون آن چیزی می‌بینند و شما مطمئن باشید که مردم جذب احیاناً مسائل ضد ارزشی این سریال‌ها نمی‌شوند و مسائل ضد ارزشی نیز جذابیت این سریال‌های را برای بیننده ایرانی افزایش نمی‌دهد و اگر ما غیر از این فکر کنیم، دچار اشتباه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مباحث داستانی این گونه مجموعه‌ها سبب شده تا برای تماشاگر ایرانی جذابیت داشته باشد، گفت: ما نباید خودمان را به تغافل بزنیم و جذابیت دراماتیک این مجموعه‌ها و نوع روایتگری آنها را نادیده بگیریم.

ضیاءالدین دری در پایان با بیان اینکه‌ “سریال‌هایی نظیر فاطما گل نقاط ضعف زیادی نیز دارند و به لحاظ داستانی نیز کامل نیستند و اصطلاحاً سمبل‌کاری‌های زیادی نیز در آنها دیده می‌شود”، خاطرنشان کرد: اینگونه مجموعه‌ها اصطلاحاً در ذهن تماشاگر لنگر می‌اندازند و آنها را ترغیب و درگیر می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا